• Priority naší školy

        • Výchovně vzdělávací priority Základní školy a Mateřské školy, Pustiměř

        • Po provedené analýze podmínek školy, možností a potřeb žáků a požadavků rodičů bylo zaměření školy vyjádřeno v podobě těchto šesti vzdělávacích priorit podporující kulturu naší školy:

          1. Jazyky

          Chceme rozvíjet komunikační dovednosti v mateřském jazyce a v cizích jazycích pro život a uplatnění se v EU, klást důraz na prožitek /zejména při výuce ČJ - literatura, sloh/.

          - školní knihovna ( rozšíření kapacity, modernizace, vytvoření komunitního centra )

          - důraz na čtenářskou gramotnost

          - vydávání školního žákovského časopisu Marmeláda

          - literární příspěvky žáků na web. strán. školy

          - výuka AJ již od 1. ročníku, od 7. roč. vyučován 2. cizí jazyk

          - zahraniční vzdělávací pobyty žáků 6. – 9. roč.

          - využití ICT ve výuce, neustálé doplňování metodických pomůcek

          - nabídka činností pro šikovné žáky rozvíjet se v cizím jazyce mimo výuku

           

          2. Informatika

          Naučit žáky přiměřeně svému věku využívat informační a komunikační technologie jako:

          - nástroj a prostředek dalšího vzdělávání – práce s ICT již od nejnižších ročníků

          - zdroj informací – bohatá a pestrá nabídka výukových programů

          - prostředek k rozvíjení digitálních dovedností – předmět Informatika povinný v 4.-9. roč., vytváření webových stránek školy

           

          3. Vzdělání

          - vytvořit motivující prostředí

          - pravidelná účast na olympiádách, vědomostních a zájmových soutěžích

          - individuální péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami

          - péče o nadané a talentované žáky

          - práce na projektech, projektové dny

          - účast na seminářích, exkurzích a vzdělávacích pořadech

          -  bohatá nabídka povinně volitelných předmětů (  6. – 7. roč. )

           

          4. Aktivně trávený volný čas

          Podporovat a rozvíjet pohybové dovednosti žáků ve školních i mimoškolních aktivitách, pomáhat najít cestu k aktivně trávenému volnému času a ke zdravému životnímu stylu.

          - široká nabídka rozmanitých činností pro šikovné žáky mimo výuku

          - školní strategie prevence patologických jevů (kouření, alkohol, drogy, šikana, kyberšikana,.... )

          - pozitivní vztah k životnímu prostředí – ekologické aktivity a semináře pro všechny ročníky

          - zážitkové pobyty  pro žáky 1. i 2.st., týdenní ekologický pobyt pro žáky 6.roč., lyžařský výcvik pro žáky 7. a 8. roč.

          - pravidelná účast na sportovních soutěžích, školní sportovní turnaje a soutěže

           

          5. Vztahy

          - vytvářet atmosféru důvěry a porozumění

          - vést žáky ke vhodné spolupráci a komunikaci se spolužáky, s učiteli a ostatními dospělými ve škole i mimo školu

          - respektovat žáka jako osobnost /každý má svá práva, ale i povinnosti/

          - úzká spolupráce školy a rodiny na všestranném rozvoji osobnosti každého dítěte

          - podíl žáků na řízení školy – vytvoření žákovské samosprávy

           

          6. Otevřenost

          - pravidelně informovat rodiče o činnosti školy prostřednictvím EDUPAGE, třídních schůzek

          - neustálá aktualizace webových stránek – důležitý informační zdroj pro širokou veřejnost

          - pravidelné pořádání společenských, kulturních a sportovních akcí (Drakiáda, Nejaktivnější žák, Rozloučení 9.r. a 5.r, Návštěvní den, Zápis do 1.roč., Karneval, Den kouzel, Den dětí, Zájezdy pro děti a rodiče, Den matek, Jarmark, Den zdraví.....) jako důležitá součást prezentace školy

          - úzká spolupráce s místními společenskými organizacemi (Sbor dobrovolných hasičů, Mateřské centrum,...) a OÚ

           

          ☺☺☺  učitelé ZŠ a MŠ Pustiměř  ☺☺☺